Tuesday 13 November 2012

Bila Kaki Terus Melangkah


Yang ni nk bercerita pasal strawberry berry berry.hehehehe
Kalau korang g Cameron tak sah
 kalau tak pegang or makan or tgk buah merah ni.
Time ni sempat gi lawat ladang strawbery lagi, awal2 masa jejak kaki kat tanah rata ni 
pak cik dayah yg menetap sana yg tunjukkan jalan 
(sbb dia tak smpat nk ikut nk balik bercuti kat kg..cikgu la katakan) 
so dia tunjukkan jalan. 






Keesokan harinya baru kita
 ( umi + adik2 + mama + adik2 ipar + hubby).
Awal2 sampai ladang, hati dah rasa teruja sbb dr jauh nampak pokok lavender ngeh2. 
Org g ladang strawbery nk tgk benda alah yg warna merah tu kan?..
aku nk tgk bunga hihi. Pelik dari org sikit :P
Lepas puas tgk lavender baru pegang ini buah yg
 glamour ngeh ngeh...

Haaa ni ada gambar mak cik berposing! 
hak hak hak.....






  
Tgklah bertapa freshnya strawbwry ni.
Hai mmg best la kalau blh menetap sini, dah la sejuk
hari2 boleh makan.
Petik + telan. Petik + telan = kenyang haha.






haaaa ni dia pokok lavender! Perggghhh,,
memang teruja bagai la aku bila dpt tgk pokok ni.
Tak kira la klau korang kata aku jakun ke apa,
sbb seumur hidup aku,ni first time tgk pokok ni
REAL okey!



haaaa ni dia pokok lavender! Perggghhh,, memang teruja bagai la aku bila dpt tgk pokok ni.
Tak kira la klau korang kata aku jakun ke apa,
sbb seumur hidup aku,ni first time tgk pokok ni REAL okey!

Korang tahu tak pokok ni boleh tumbuh tak dkt cuaca biasa ?
Mana tahu kot2 dia nak suhu sederhana cam cameron je. 
Haiiishhhh mmg teruja la ak dgn warna purple ni... Sweet! ahaks...


Sejauh mana pun, kaki melangkah Ingatlah dia sentiasa.
Dia tetap ada untuk hambanya, Bila merasai nikmat kurniaannya aku terpaku.
Beruntungkah aku?
Bertuahkan aku?
Dia ada menemani hambanya..
Dia rindu rintihan hambanya....

Pernah dgr tak org ckp, lau mkn strawbery kat sana rasa dia manis?

Haaa, skrg terbukti sudah. Mmg manis jauh bezanya rasa yg kat supermarket.
Subhanallah! hebatnya.. Mybe korang akan kata yg kat SM lain kan, ni yang kami wat balik pun bila rasa
jauh bezenya dgn yg mkn kat ladang.

Sana mmg rasa dia manis.
Adakah disebabkan cuaca?..hurmmm
Ntah la, aku pun x tahu.



Bergambar itu hobi :p
InsyaAllah next time blh berkunjung lah lagi.




Selagi kaki mampu berjalan,
Selagi tenaga boleh diguna pakai,
selagi mata belum tertutup dan terus pejam.


No comments:

Post a Comment