Monday 25 March 2013

Di suatu malam

Perasaan tidak puas hati tu selalu je datang bila aku kat sini.
Ntah la orang cakap kadang2 tempat pun kena sesuai dengan jiwa.
Bila dah tak suka macam2 boleh jadi.
Tapi itulah, nak jumpa yang sejiwa bila kan?

Hati sekarang rasa makin jauh,
Jauh dari keseronokan yang diri sendiri idamkan.
Mungkin harus di cuba dengan rasa berdikari.
Tidak terlalu bergantung.
Sebab bila ada rasa kebergantungan ianya seakan rumit.
Ntah la.. sukar nak di gambarkan melalui penceritaan.

Hanya tunggu masa untuk bertindak.
Bertindakmenggunakan akal dan usaha.
Untuk mendapatkan apa yang aku idamkan bukan macam sebiji kacang.
Memang memerlukan komitmen.

Takpelah, asal kesedaran tu ada.
Jika niat baik, insyaAllah ada yang membantu.
Setakat ini aku harus redha dan bersabar.
Perkara sekeliling yang tak menyenangkan aku...
Benda alah ni la yang bukan aku takde jiwa...
Takde perasaan rasanya.
Tapi apakan daya, selagi mampu ku tahan...
Akan cuba untuk bertahan.
Tapi bukan bertahan membabi buta.
Tapi bertahan mengikut rentak sendiri.

No comments:

Post a Comment