Monday 22 April 2013

Akulah Kisah Lalumu


Awak selalu cakap yang awak lemah,
Awak selalu mengadu yang awak sedih,
Awak selalu bagitahu yang awak dah letih dengan kehidupan awak.
Saya kelu bila awak ucapkan kata-kata itu.
Kelu kenapa awak sanggup ungkapkannya.
Sabarlah dengan ujian itu, walau berat pasti ada yang membantu.
Kesedihan kadang2 boleh membunuh hati awak dari menerima kebahagiaan,
Awak lupakan sejenak kesedihan itu.
Balutlah hati awak dengan kekuatan, kerana saya tahu bukan ada manusia setabah awak.
Kadang-kadang saya lihat awak seolah-olah kesedihan itu tidak pernah wujud,
Saya lihat awak sentiasa senyum, sentiasa gembira
walaupun hakikanya ada seribu kesedihan.
Itulah ketabahan yang sebenar, kalau saya di tempat awak, saya belum tahu apakah reaksi yang
saya akan buat. Mungkin lebih teruk dari awak...
Tapi percayalah, awak sebenarnya insan yang istimewa.
Saya boleh bersahabat dengan awak,saya boleh kenal awak, 
boleh tahu keadaan awak. Rasa simpati itu melebihi apa yang awak tahu.
Saya sentiasa doakan kesejahteraan awak.
Kuatkan hati, teruskan tersenyum.
Saya tahu, awak sahabat saya yang paling tabah.

No comments:

Post a Comment