Tuesday 17 September 2013

Bila besar susahnya nak cari saiz baju.

Hari ni cik abg dah pergi kerja, macam biasa bila dah takde kerja sangat barulah tangan ni rajin nak menulis. Perempuan memang suka meluah dengan penulisan. Kadang-kadang bila kita rasa sesuatu yg kita sendiri kurang senang mudah je kita akan terasa. Sbb tu lah aku suka meluah. Meluahkan apa yang terbuku dihati dengan cara penulisan. Sebenarnya, aku tengah bosan tambah geram. Manusia yang ada disekeliling kita ni bukan semua baik. Kadang2 dia melihat kita dengan satu perasaan dengki. Minta2 lah kawan2 aku yg baca ni bukan yg jenis macam tu. Jangan ya you olllsss hehe ;)
Hati manusia ni tak nampak,sbb tu kita tak tahu apa isi hati dia. Namun, aku tahu ada manusia yg sedang cuba berubah. Baguslah, sekurang-kurangnya datang rasa keinsafan untuk berubah. Tapi tak kurangnya yg mulut puaka, mengata orang tapi sebenarnya dalam tak sangka dia pun lebih kurang. Aku rasa nak je bagitau, sape2 yg dah jadi ibu jagalah mulut. Jangan terlampau takde insuran sangat. Ada satu kes yg aku rasa terpanggil nak bagitau, adalah hamba Allah ni, senang je dia bercakap tentang anak orang. Kalau bercakap benda baik alhamdulillah itu yg sepatutnya, tapi masalah dia bercakap tentang keburukan. Ini itu ini itu ×÷%€#$÷×€+ dan macam2 lagilah. Sekejap je Allah nak buka aib dia, Allah tunjukkan dekat anak2 dia sendiri. Allah balas setimpal. Itulah kalau kita rasa kita bagus, sebenarnya kita silap. Kita silap sbb ada lagi orang yg lebih bagus, jadi tak payah lah nak berlagak bagus dan mengata itu ini tentang orang. Semuanya takde faedah.
Tahniah la sbb kamu dah bergelar ibu, tapi jagalah pertuturan. Jika kita membuka 10 aib orang, Allah akan buka lebih banyak keaiban kita. Jaga2lah, jika kita sayang anak2 kita, jangan sekali mengata anak orang atau anak saudara sendiri. Huh! Banyak lak mak cik jemah berleter petang2 ni. Bukan apa saje nak bagitau, nak ingatkan. Harapnya kalau ada yg terasa baguslah. Cepat2 berubah ;)
Kita ni dah tak sabar2 nak tukar baju saiz xxl tu, sambil2 jaga makan kita jagalah hati ya ;) baiiiii...

No comments:

Post a Comment