Saturday 28 September 2013

Cinta Aku Pada 'Sihat'.

Aku tertengok pasal 'kau',
Dia ceritakan tentang kelebihan 'kau,'
Dia juga ceritakan keistimewaan 'kau.'
Dia beria-ria bagitau tentang 'kau'
Aku sekadar mendengar dari jauh dan melihat seolah-olah tak nampak.

Keesokannya, benda yang sama juga aku lihat.
Aku memekakkan telinga dan 'membadakkan' badan
Aku dengan tabiat makan aku tanpa sedikit pun memikirkan tentang 'kau'
Aku memang penggemar makanan.
Aku suka makan 'fastfood'
Aku suka makan nasi lepas tu minum ais
Nikmatnya aku.

Hampir dua minggu 'kau' selalu cuba mendampingi aku,
Aku masih lagi dengan cara aku.
Aku masih lagi dengan tabiat aku.
Aku bukan tak dengar ramai orang disekeliling aku berkata itu dan ini.
Semakin mereka kata semakin aku 'membadakkan diri'
Ohhhh 'Kenapa dengan kau Badak!'

Tapi sampai bila aku nak bela Badak,
Sampai bila aku nak biarkan badak bersama-sama aku?
Persoalan itu semua aku yang perlu jawab.
Bukan laki aku, bukan umi aku, dan bukan adik beradik aku.
Tapi Aku. Eh, 'Aku kah?'

29 September Badak aku tersedar!
Tersedar yang Badak tak kan selamanya 'membadak'
Badak akan cuba menjadi kancil.
Aku mula terfikir, kenapa badak dah berubah?
Ohhh mungkin Badak dah mula terpengaruh dengan 'KAU'
Aku setuju untuk tidak membadak, dan sekarang aku yakin dengan 'KAU'.
Tapi tanpa Badak aku takkan mengenali 'KAU'.
KINI AKU dan KAU semakin serasi, BADAK aku kini gembira.
Dulu BADAK aku 122kg. Sekarang badak aku dan nampai lain.
AKU sayang "KAU".

No comments:

Post a Comment