Wednesday 2 January 2013

Gelombang Positif

'Peluang kedua?'... 'Jangan jadi pisang berbuah dua kali...' ...."dah nasib kau yang ni tak menjadi, tak yah la sedih2"... 'lupakan yang lama,cipta yang baru'. 

Sebelum baca entry ni,sila senyum dulu ya hehe...
Nak tambah seri aura muka la pagi2 ni, jangan asyik nak monyok je. Rezeki pun jauh lau asyik tengok muka ketat je... Kalau senyum manis je, sekurang-kurangnya leh la buat pahala pagi2 ni. Nak keluar g sedekah comfirm takkan la kan, baik duk umah je. Lain la kalau yang kerja kat luar, pagi2 dah jumpa client ^^^^~

Mesti kamu kamu yang sedang ralit membaca pernah dengar dialog-dialog yang tertera kat atas tu kan?
Sebenarnya, kalau nak cerita kisah aku lagi la panjang berjela-jela. Sebenarnya hidup ni bukannya mudah untuk kita lalui, tapi bukan juga susah untuk kita hadapi. Kadang;kadang aku pelik bila tengok manusia yang sering mengeluh, sering mengucapkan kata2 seolah-olah dia dlm kesedihan. Sering rendah diri.

Sebenarnya orang macam ni la yang paling bahaya dalam masyarakat. 
yes! bahaya. Bahaya sangat2, sebab apa tau...
Sebab mereka dah memiliki satu pemikiran yang negetif. Bahaya kalau kita sentiasa dalam keadaan negetif ni, semua benda akan tak menjadi. Bayangkanlah, kalau tiap-tiap hati kita sentiasa berduka lara hanya kerana sesuatu yang tidak kesampaian. 

Semangat?.. Sure hilang.
Komitment? sure dah takde
Kebahagian?.. Haaa kebahagian pun akan musnah.
lihat bertapa mudahnya, aura negatif ni menggugat diri kita. Masalahnya bukan setakat diri kita orang disekeliling pun akan terkena aura yang sama. Bayangkanlah, seorang yang sentiasa bermuram durja berjumpa dengan kawan. Jika diteliti apabila seorang kawan melihat je wajah sugul +monyok + tak ceria. Automatik si kawan pun tak berani nak senyum. See!

Haa bagi aku, aku selalu tampilkan diri dalam keadaan positif.
InsyaAllah minda positif pasti akan bangkit.
Jika aku ceritakan tentang pengalaman aku hidup selama lebih kurang 3 hari lagi nk genap 25 tahun mesti korang akan kata macam2. Memang banyak kejatuhan aku temui, tapi itu bukan alasan untuk aku meratapi .

Sebaliknya, Progress minda jadi positif. 
Yehhhha! Orang berjaya tak pernah akan temui kesedihan.
Percayalah :p


No comments:

Post a Comment