Wednesday 2 January 2013

Hanya Dia


Hidup adalah satu perjalanan. Ianya penuh dengan liku untuk menuju destinasi abadi.
Alhamdulillah hari ini hari kedua dalam perkiraan tahun masihi.
Namun pelaksanaan untuk angka baru perlu diisi sempurna.

2 Januari 2012
Tarikh itu merupakan tarikh penuh nostalgia untuk aku.
Segala apa yang terbuku telahaku rungkaikan demi setebal lipatan
secara satu persatu. Aku alihkan satu lipatan demi satu lipatan untuk menggambarkan 
perasaan yang ada didalam seketul daging ini. Aku tahu impian aku akan aku godek sampai aku puas hati. Aku tak kisah tentang anasir-anasir yg datang.

Tipu kalau aku kata aku tak tersinggung. Aku badan sebesar badang tapi berhati tisu. 
Jiwa ku, naluri ku dan perasaanku tetap ada sebab aku hanyalah manusia biasa.

'tidakkah kamu mengerti tentang hal itu?'........
Perasaan geram aku tetap menyala dan membakar.  Tika ini aku rindukan arwah ayah!
Walid k.long rindu, ummi k.long nak balik. Tapi siapalah aku untuk dapatkan apa yg aku nak sekarang ni. Takpe aku akan butakan mata dan pekakkan telinga.
(ingat je walid mutira jernih akan gugur)

Ya Allah Engkau tempatkan lah insan yang aku sayang di Jannahmu.
Aku terlalu rindu dia Ya Allah.

Aku sayang dia, tapi aku pasrah Engkau lebih sayangkan dia.
Aku redha tentang semua itu. Tapi sesekali bila ingatanku melayang
aku akan terkenangkan dia.
Semoga Allah cucurkan rahmat kpd dia

No comments:

Post a Comment